Które zabawki rozwijają maluchy, a które je psują

Każdy młody człowiek to indywidualista. Rodziciele winni mieć to na uwadze oraz to uszanować. Dobrze dobrane zabawki dopomagają dbać o prawidłowy rozwój motoryczny i emocjonalny malucha.

rodzina
Autor: flickr.com
Źródło: flickr.com

A z tym różnie bywa, jako że też i ze znajomością psychiki swych latorośli jesteśmy „na bakier” – W dzieciństwie przechodzi się trzy podstawowe zwroty: pod koniec 2 roku życia, plus minus 6-7 roku życia oraz w przybliżeniu w wieku 11-13 lat. W tychże okresach dochodzi do znacznych reorganizacji. Żadna latorośl nie może funkcjonować na wyższym stadium nie przeszedłszy uprzednio przez stadia wcześniejsze. Wszelkie następne stadium cechuje się większym „zaawansowaniem” w sposobie rozumowania. Nie ma skończonego skryptu, w którym dokładnie skreślono, jakie umiejętności i w jakim czasie powinno przyswoić sobie maluch.
Zdrowo edukowany malec opanowuje pojedyncze czynności wtedy, gdy jest na to gotowy. Istotniejsza jest kolejność pozyskiwania przez maluszka poszczególnych zdolności niż czas, w którym się one wykształciły. Wygórowane ambicje w stosunku do dzieci fundują im niekonieczne frustracje. Tymczasem większość rodziców widzi w swych dzieciach przypuszczalnego geniusza. Smyk ma być zawsze „naj”. A rozpoczyna się już od doboru nieodpowiednich gadżetów. Muszą nie tylko dawać radość, lecz uczyć i kształtować wyobraźnię. Dla małych dziewczynek odpowiednie będą na przykład kuchnie drewniane dla dzieci. Częstym nieporozumieniem popełnianym przez rodziców jest nabywanie zabawek na wyrost.

Czterolatek z pewnością nie poradzi sobie z olśniewającym kompletem klocków lego. Pojawią się niepotrzebne frustracje, bezradność. Dla takiego chłopczyka odpowiedni będzie mały majsterkowicz.